Què son les normes ISO?
La ISO (International Standarization Organization) és l’entitat encarregada de redactar les normes ISO de fabricació, comerç i comunicació en tot el món. ISO és una federació d’organismes nacionals entre els que s’inclou AENOR a l’Estat Espanyol, DIN a Alemanya, AFNOR a França.
Les normes ISO estan basades en els principis de gestió de la qualitat i busquen donar valor a les organitzacions a partir d ela millora continua i la satisfacció dels clients.
Aquestes normes es poden aplicar tant a qualsevol tipus d’organització com a qualsevol sector. Des d’EmasConsultors el podem ajudar a aconseguir la certificació ISO, auditoria ISO interna, outsourcing ISO o Software ISO.
Estàndards ISO per certificats
Gestió de la qualitat
Destaquem les següents normes ISO de gestió de qualitat:
- ISO 9001 de gestió de qualitat. És el certificat més habitual.
- ISO 13485 de productes sanitaris o medical device.
- UNE 179002 de Transport Sanitari
- ISO 39001 de Seguretat Vial.
Gestió ambiental
De les normes ISO vinculades amb la gestió ambiental, destaquem:
- ISO 14001 de gestió ambiental
- Reglament EMAS de gestió ambiental
- ISO 50001 d’eficiència energètica
- ISO 14006 d’ecodisseny.
Seguretat i salut laboral
Responsabilitat Social Corporativa
Les normes vinculades camb la Responsabilitat Social Corporativa son:
- ISO 26000 de Responsabilitat Social Corporativa
- Memòria GRI. Memòries de Sostenibilitat de Global Reporting Initiative.
- Forética – Sistema de Gestió Ètica i socialment responsable SG21
- SMETA, Ecovadis