1. Beneficis – EN 13816 de transport públic de passatgers
Tenir una certificació de qualitat en el transport públic de passatgers segons la norma UNE EN 13816, aporta:
|
2. Consultoria UNE – EN 13816
|
3. Requisits de la qualitat del transport públic de passatgers
La norma EN 13816 inclou els requisits de qualitat que cal que compleixin els prestadors de servei de transport públic de passatgers quan presten el seu servei, amb la finalitat de satisfer les expectatives dels seus clients. Aquests requisits es basen en les següents categories de criteris:
- Servei ofertat. Destaquem com a part de la qualitat del transport public de passatgers , l’horari, la freqüència, la fiabilitat del servei i el grau d’ocupació.
- Accessibilitat. Un servei de transport públic cal que sigui accessible a les persones amb mobilitat reduïda o facilitar la correspondència amb altres TPP.
- Informació. La norma requereix a la qualitat del transport públic uns nivells mínims d’informació tant al vehicle, web i lloc de venda.
- Temps. La norma EN 13816 entre altres punts considera el compliment d’horaris / freqüències, la puntualitat i la regularitat.
- Atenció al client. Destaquem que la norma EN 13816 té en compte la relació amb els clients a partir de les consultes i reclamacions, la gestió del personal i la facilitat d’adquirir els títols de transport.
- Confort. Valorat a la qualitat del transport públic de passatgers a partir de la funcionalitat de l’equipament, confort del viatge i condicions ambientals entre altres aspectes.
- Seguretat amb l’objecte de prestar un servei segur. La norma EN 13816 té en compte la protecció contra agressions, prevenció d’accidents i gestió de situacions d’emergència.
- Impacte Ambiental, tenint en compte aspectes com la contaminació (gasos, soroll, residus..), consum dels recursos naturals i infraestructures.