Vendre més amb el Pla de màrqueting

Pla de màrqueting per vendre més

Vendre més mai és fàcil. Per aconseguir-ho, les empreses cal que s’adaptin als nous escenaris i canvis que comporten nous hàbits i perfils de consum dels clients. El pla de màrqueting és l’eina que ajuda a aconseguir-ho.

El pla de màrqueting ajuda a trobar noves oportunitats de negoci davant les noves demandes del mercat a partir de la diversificació i la reinvenció.

Al pla de màrqueting de forma estructurada es defineixen els objectius comercials a aconseguir en un període determinat i es detallen les estratègies i accions que es van a fer per aconseguir-los en el termini previst.

Decisions de gerència per vendre més

El pla de màrqueting implica que Gerència adopti un conjunt de decisions relatives a les accions de màrqueting i comercials, amb l’objectiu últim de vendre més:

  1. Objectius de màrqueting. Al pla de màrqueting cal fixar els objectius, que poden estar vinculats amb el certificat ISO 9001, que poden ser:
    • Objectius qualitatius, com la notorietat de marca, satisfacció del client, percepció de la qualitat i la imatge. Es poden aconseguir a través del màrqueting digital i xarxes socials.
    • Objectius de venda i rendibilitat comercial. Habitualment definits en volum de negoci (facturació o marge), unitats venudes i/o quota de mercat.
    • Objectius estratègics, inclosos en el quadre de comandament integral..
  2. Determinació de les estratègies comercials. Es tracta d’indicar la forma en que s’espera aconseguir els objectius establerts al pla de màrqueting amb l’objectiu de vendre més. Encara que existeixen múltiples tipus d’estratègies, algunes de les cal indicar al pla de màrqueting son:
    • Estratègia de segmentació, que ens indicarà el públic objectiu preferent al que ens dirigim.
    • Estratègia de posicionament, que ens informarà de la imatge que desitgem tenir al nostre públic objectiu en comparació als competidores. Es tracta de determinar quina raó o raons donarem als nostres clients potencials perquè ens prefereixin enfront als competidors.
    • Estratègies de producte i marca.
    • Estratègies de preu, distribució i comunicació.
  3. Determinació del programa d’accions. Es tracta de concretar els medis o accions amb les que s’aconseguiran els objectius del pla de màrqueting amb m’objecte de vendre més.

Recomanem que el Pla de Màrqueting està integrat amb el Pla Estratègic o Pla de Negoci.

 

Vols que t’ajudem a vendre més? Contacta amb nosaltresa