Beneficis ISO 13009 de qualitat platges
Dels beneficis associats a un certificat Q segons la norma ISO 13009 per la qualitat a platges, en destaquem:
- Millora l’activitat econòmica. Un servei de qualitat a platges genera una bona experiència dels usuaris de la platja que genera la fidelitat del client. La gestió de qualitat ajuda a augmentar el creixement econòmic del destí.
- Millora l’experiència turística i la satisfacció dels usuaris. Una bona experiència implica augmentar la reputació i la despesa del visitant ajudant a millorar el teixit econòmic i social local.
- Consistència i credibilitat en la gestió de la platja. Implica seguir la gestió a partir d’indicadors de qualitat o KPI que faciliten el seu seguiment i avaluació. Implica minimitzar el risc de contaminació, satisfent les expectatives dels usuaris aconseguint augmentar la salud i seguretat a la platja.
- Millora continua de la gestió de la platja. La ISO 13009 aporta eines per l’Ajuntament que assegurin el compliment de la legislació i reglamentació aplicable. Implica augmentar la qualitat dels serveis i oci a la platja.
- Protecció ambiental i compromís social sobre la platja i compromís amb la sostenibilitat i el desenvolupament sostenible proporcionant informació sobre la gestió ambiental a les platges certificades.
ISO 13009 - Requisits Q de qualitat
Els requisits de la norma ISO 13009 pretenen ajudar a prendre decisions sobre la gestió de les platges per un millor enfoc basat en la pràctica i qualitat.
La norma ISO 13009 sobre qualitat platges s’aplica a partir de la gestió de riscos i perills a la platja, identificant les mesures de control per ajudar a reduir la probabilitat de freqüència o impacte.
Dels requisits de la norma ISO 13009 en destaquem:
- Requisits generals i guia per la gestió de platges: Vinculació de funcionament de la platja amb la gestió dels riscos, la propietat i la legislació, planificació, comunicació amb les parts interessades, promoció de la platja, quadre d’indicadors així com la satisfacció del client i la compilació de retroalimentació.
- Infraestructura: Responsabilitats i regulació, infraestructura i instal·lacions permanents i temporals així com l’accés a la platja.
- Prestació del servei: Serveis d’Informació (senyalització, l’accessibilitat i la zonificació) i de seguretat de la platja. Neteja i retirada de residus a la platja així com serveis comercials.
La norma ISO 13009 sobre qualitat a platges és el referencial fet servir per obtenir la marca Q de qualitat turística.
Es pot integrar amb altres normes de gestió ambiental, gestió de la qualitat o responsabilitat social.
Consultoria qualitat platges ISO 13009
- Certificació marca Q qualitat platges segons norma ISO 13009
- Auditoria interna Q de qualitat a platges
- Outsourcing ISO per externalitzar les tasques de Responsable de qualitat a platges.
- Outsourcing Estratègic. Externalitzi les tasques del certificat Q de qualitat per integrar-los amb el management i l’estratègia.