Cómo realizar una auditoria interna ISO

Com fer una bona auditoria interna

¿Qué es una auditoria interna de calidad?

Una auditoria interna de calidad es un proceso sistemático, independiente y documentado para obtener evidencias y evaluar de forma objetiva si se cumplen los requisitos de la norma auditada. De forma más concreta, el propósito de la auditoria es:

  • Determinar la conformidad o no conformidad del sistema de gestión de calidad con certificado ISO 9001, certificado ISO 14001 o EMAS de gestión ambiental, certificado ISO 45001 de seguridad laboral o certificado ISO 27001 o ENS de seguridad laboral.
  • Determinar la eficiencia y eficacia del sistema en el seguimiento y cumplimiento de objetivos, no conformidades y acciones de mejora.
  • Identificar les opcions de millora del sistema de gestió, que ajudin a assolir la millora contínua.
  • Complir els requisits legals, reguladors i voluntaris vinculats a l’abast de les normes auditades.

Som la consultoria ISO que heu d’escollir per fer l’auditoria interna. Sol·liciteu-nos pressupost.

¿Cómo realizar una buena auditoria ISO?

Òbviament una bona auditoria interna de qualitat ISO ha de complir els requisits de les normes a auditar. Hi ha auditors que només serveixen per cobrir el tràmit i auditors que aporten valor al negoci. Com a consultors ISO realitzem auditories internes que aporten valor perquè:

  • Debe poderse hacer de forma integrada con otras normas: como , ISO 45001, de prevención de riesgos laborales, ISO 27001 de seguridad de la información o Auditoria de RSC.
  • S’ha de poder fer de manera integrada amb altres normes: com la ISO 9001 de qualitat, ISO 14001 de gestió ambiental, ISO 45001, de prevenció de riscos laborals, ISO 27001 de seguretat de la informació o Auditoria de RSC.
  • A l’auditoria interna ISO entenem què s’està auditant. Com a bons auditors, sabem entendre tant el context com les necessitats i les expectatives de les parts interessades. Ha de conèixer el sector i tenir empatia amb els reptes.
  • Una auditoria interna de qualitat ha d’aportar valor a Gerència. Una bona manera d’aportar valor és vincular l’estratègia, el pla de negoci i el màrqueting amb el certificat del sistema integrat de gestió.
  • Una auditoria ha de servir per a la millora continuada. En una bona auditoria ISO es detecten observacions i opcions de millora útils que us ajudin que el vostre certificat ISO sigui una veritable eina de millora contínua.
  • Heu de tenir en compte nous requisits i altres normes. El valor a l’auditoria augmenta en aportar el coneixement que tenim com a consultors sènior així com ser coneixedors d’aquelles normes complementàries que poden aportar valor a l’organització com la ISO 50001 d’eficiència energètica o ISO 14064 d’Informe GEH i empremta de carboni.