A aquesta pàgina entendràs què és la norma ISO 9001 i com les empreses es beneficien de la seva implementació, així com els requisits per a una bona implementació del certificat. Per a una introducció sobre la ISO, visita Certificació ISO: què és i com obtenir-la?
Per què serveix? Beneficis de la ISO 9001
La certificació de qualitat ISO 9001 és un factor important en diferenciar organitzacions. La implementació de la ISO 9001 és beneficiosa per estalviar grans costos i millorar l’eficiència de les empreses, alhora que millorar la satisfacció dels clients. La “Gestió de Qualitat” amb EmasConsultors segons la norma ISO 9001 aporta:
- Diferenciació davant dels competidors. En certificat ISO 9001 és un avantatge competitiu al mercat i una necessitat en molts sectors. A més, una certificació ISO demostra confiança, fet que obre moltes oportunitats per a l’empresa com podrien ser subvencions o concursos públics.
- Millora la satisfacció del client. Les normes ISO estan centrades en el client, així que tots els processos han de tenir en compte les expectatives i necessitats d’aquests.
- Millora continua dels processos. La norma aplica el “Cicle de Deming”. Optimitza els processos i millora l’eficàcia i l’eficiència del certificat de qualitat ISO 9001. Això també ajuda a maximitzar la productivitat interna de lempresa.
- Simplifica el management i la presa de decisions. La norma ISO 9001 es pot integrar amb el Pla de negoci, facilitant el management. La “Gestió de Qualitat” facilita la millora contínua.
- Fàcil integració amb altres normes ISO. Un sistema de qualitat certificat amb la norma ISO és fàcil dintegrar amb altres normes com ISO 14001 i ISO 45001.
- Transformació digital de lempresa. La norma ISO 9001 es pot gestionar sense papers, per la qual cosa les empreses milloren la gestió de la informació, així com l’eficàcia a través d’automatitzar processos.
Beneficis de la norma ISO 9001
La “Gestió de Qualitat” segons la norma ISO 9001 aporta:
- La millora continua, fent servir la norma ISO 9001 el “Cicle de Deming” que optimitza els processos i millora l’eficàcia i eficiència de la “Gestió de qualitat”.
- Disposar duna eina excel·lent de management. La ISO 9001 es pot integrar amb el Pla de Negoci, facilitant el management. La “Gestió de Qualitat” facilita la millora continua.
- Fàcil d’integrar amb altres normes. Un sistema de qualitat certificat amb la norma ISO 9001 es fàcil d’integrar amb altres normes com ISO 14001 i ISO 45001.
- Sistema de qualitat “sense papers” (amb “Gesttic – Software ISO“). Ajuda a implicar a totes les parts interessades en el sistema de qualitat, ajudant que la ISO 9001 sigui una eina de management.
Consultoria ISO de qualitat
Implementar una certificació ISO 9001 requereix coneixement especialitzat sobre els sistemes de gestió de qualitat. La millor opció per a l’empresa interessada és contactar amb una consultora especialitzada perquè us acompanyi en el procés d’implementació o de manteniment.
Destaquem els següents serveis de “consultoria ISO 9001” son:
- Consultoria ISO 9001. Una empresa que aprofita els beneficis de la norma ISO per primer cop, és a dir, que no ha estat certificada abans. La certificació ISO útil i fàcil amb “Gesttic“.
- Auditoria ISO 9001 interna. La implementació ISO requereix una auditoria interna. Si la fa una consultoria externa, ajudarà a millorar-ne la implementació i assegurar-ne el màxim profit.
- Outsourcing ISO 9001. La certificació ISO 9001 requereix manteniment, normalment anual, per assegurar que els objectius i processos de l’empresa segueixen alineats amb les expectatives dels clients.
Requisits ISO 9001 de qualitat
D’un certificat de qualitat ISO 9001, en destaquem els següents requisits:
- El compromís de la Direcció a la gestió de qualitat, concretat a la “política de qualitat”, aprovar els objectius estratègics i de qualitat, revisar anualment els resultats del sistema de qualitat a la “Revisió per la Direcció”.
- Establir la sistemàtica para el “control de la documentació i els registres“. Habitualment la documentació d’un sistema de gestió de qualitat segons la ISO 9001 és la política de qualitat, manual, procediments, instruccions, models i documentació externa al sistema de qualitat.
- Capacitar al personal implicat al sistema de gestió de qualitat, d’acord amb la ISO 9001.
- Identificar i complir amb els requisits dels clients (especificats o no per ells).
- Mesurar, analitzar i millorar els processos, fent servir eines del sistema de qualitat segons la ISO 9001 com indicadors de processos, satisfacció dels clients, control del producte no conforme i auditories del sistema de qualitat.
L’objectiu de la norma és la millora continua per subministrar productes i/o serveis que compleixin amb els requisits del sistema de qualitat. La norma pretén que l’organització pugui buscar continuament la satisfacció del client a través del compliment dels seus requisits.