Valor afegit de la nostra Auditoria interna OEA
Una auditoria OEA – Operador Econòmic Autoritzat, a més de ser una auditoria duanera , aporta el següent valor diferencial:
- Facilita el compliment dels requisits OEA, i si fos el cas d’una reavaluació OEA. En auditar el grau de compliment dels requisits OEA, els mantenim al dia. Amb l’auditoria estarà preparat per a una reavaluació OEA per part de la Duana.
- Millora contínua. Amb l’informe d’auditoria a través de les irregularitats (no conformitats), observacions i oportunitats de millora, coneixerà els punts a treballar i millorar passa assegurar el compliment dels requisits OEA i dels requisits Trust & Check.
- Detecció d’oportunitats i punts de millora. En l’auditoria interna OEA detectarem les eines vinculades amb un OEA que li poden aportar negoci com la sol·licitud d’un Dipòsit Duaner o el Despatx en factoria. També es detecten fortaleses, oportunitats de millora, amenaces i febleses.
- Vengui i guanyi més. Detectarà les eines que puguin ajudar als seus clients com obrir nous mercats. Gràcies a l’auditoria interna OEA fidelizará als seus clients donant-los més valor.
- Auditoria OEA integrada en la seva certificació ISO. Com a experts en consultoria OEA i en consultoria ISO sabem executar una auditoria interna OEA útil. Integrem els requisits del certificat ISO amb els d’Operador Econòmic Autoritzat.
Per què elegir-nos per l'auditoria interna OEA?
Els principals factors que cal tenir en compte per escollir EmasConsultors per fer l’auditoria interna OEA interna son:
- Auditors amb experiència OEA. Els nostres auditors OEA tenen més de 50 casos d’èxit en implantació i tramitació Operador Econòmic Autoritzat. Assegurem l’èxit de l’auditoria interna Operador Econòmic Autoritzat.
- Auditoria OEA molt útils per direcció. Feta per un auditor OEA sènior, que com a Executive MBA elabora l’informe d’auditoria interna OEA que és una eina que ajuda a la presa de decisions de la Direcció.
- Integri l’estratègia, el màrqueting i altres certificats ISO. A les nostres auditories OEA pensem que l’auditoria interna OEA és una excel·lent eina perquè l’auditoria Operador Econòmic Autoritzat ajudi a la millora continua del Pla Estratègic, Pla de Negoci, Pla de Màrqueting, Plan de Continuïtat del Negoci, certificats ISO (com ISO 9001, ISO 27001 e ISO 28001) i altres requisits com de SSL o LOPD.
- Guanyi temps. Nosaltres fem l’auditoria interna OEA, dediqui’s a fer allò que l’ajuda a facturar. No dediqui temps a formar-se com auditor intern, planificar l’auditoria i executar-la.
Altres serveis de Consultoria OEA
A més de l’auditoria OEA, destaquem els següents serveis com a consultors OEA:
- Certificat OEA. Consultoria OEA per aconseguir la certificació d’Operador Econòmic Autoritzat per la Duana en simplificacions i / o seguretat.
- Reavaluació OEA.
- Outsourcing OEA. Demani sense compromís com estalviar diners, externalitzant les tasques per mantenir actualitzats els requisits d’Operador Econòmic Autoritzat.
- Del OEA al Pla Estratègic. Demani’ns sense compromís com pot convertir el seu certificat OEA amb el seu Pla Estratègic o Pla de Negoci.
- Formació OEA, adaptada a les seves necessitats. Tramitem la Fundae.
Requisits de l'auditoria OEA
A l’auditoria interna OEA es verificarà el compliment dels requisits d’un Operador Econòmic Autoritzat:
Historial de compliment de requisits duaners
En el cas que existeixin, les possibles irregularitats vinculades amb els requisits duaners, han d’estar correctament identificats i gestionats com a irregularitats duaneres, amb la condició de passar els requisits de l’auditoria.
Sistema de gestión de registros comerciales y logísticos
Referent al “Sistema de gestió de registres comercials i logístics”, tindrà en compte:
- a) Sistema de comptabilitat coherent amb principis comptables i que faciliti el control duaner:
- b) Accés a registres duaners i de transport.
- c) Sistema logístic que diferenciï mercaderies comunitàries i no comunitàries.
- d) Organització administrativa adequada.
- e) Utilització de llicències i autoritzacions, com les de les aplicacions informàtiques.
- f) Arxiu i seguretat de la documentació.
- g) Formació dels empleats en matèria d’incompliments.
- h) Seguretat dels sistemes informàtics.
Solvència financera adequada
La solvència financera s’evidencia a través dels impostos de societats, indicadors econòmics o plans de negoci.
Seguretat
Té en compte:
- a) Seguretat dels edificis.
- b) Control d’accessos.
- c) Seguretat de les mercaderies.
- d) Gestió de llicències vinculades a restriccions i prohibicions.
- e) Identificació de socis comercials.
- f) Política de contractació.
- g) Programes de sensibilització, com a través de cursos OEA periòdics a tots els empleats implicats.
